Takuu ja huolto

  • Kaikilla MacPeoplessa myynnissä olevilla tuotteilla on valmistajan myöntämä takuu. Takuuaika vaihtelee tuote- ja valmistajakohtaisesti. Takuun voimassaolo alkaa ostopäivästä valmistajan myöntämän takuuehtojen mukaisesti. Vastaamme tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lainsäädännön mukaisesti.

  • Takuunalaiset viat pyritään korjaamaan ensisijaisesti huoltamalla. Noudata laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa yleensä vain materiaali- ja valmistusvirheitä.

    Takuu ei koske ohjelmien, datan vahingoittumista tai menettämistä, ohjelmistovikoja, nestevaurioita, mekaanisia vaurioita tai muita vastaavia vaurioita. Huolehdi aina laitteiden datan varmuuskopioista. MacPeople ei ole vastuussa hävinneestä tai vahingoittuneesta datasta. Takuuaikana takuun ulkopuolisen vian tarkistuksesta voidaan veloittaa huoltoyhtiön tarkistusmaksu ja kuljetuskustannukset. Maksullisissa takuun ulkopuolisissa vioissa huoltoyhtiö tai MacPeoplen asiakaspalvelu ottaa yhteyttä ja sopii korjauksesta ennen huollon aloittamista.

    Apple-laitteiden takuuhuollosta ja takuun ulkopuolisista vastaavat valtuutetut Apple-huoltoliikkeet. Voit jättää huollettavan Apple laitteen mihin tahansa 1Store myymälään, josta laite toimitetaan valtuutetulle Apple huoltokumppanillemme. Applen maailman laajuinen huoltoverkosto takaa, että Apple käyttäjänä sinulla on mahdollisuus huollattaa laitteesi missä tahansa liikutkaan. Apple korjauksesta löydät lisätietoja osoitteessa (https://locate.apple.com/fi/fi/).