Takuu ja huolto

Takuu


Kaikilla Macpeoplessa myynnissä olevilla tuotteilla on valmistajan myöntämä takuu. Takuuaika vaihtelee tuote- ja valmistajakohtaisesti. Takuun voimassaolo alkaa ostopäivästä valmistajan myöntämän takuuehtojen mukaisesti. Vastaamme tuotteiden mahdollisista virheistä Suomen lainsäädännön mukaisesti.

Huolloista


Säilytä alkuperäinen kuitti tai sen kopio takuun todentamiseksi. Noudata laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa yleensä vain materiaali- ja valmistusvirheitä.

Takuunalaiset viat pyritään korjaamaan ensisijaisesti huoltamalla.

Takuu ei koske ohjelmien, datan vahingoittumista tai menettämistä, ohjelmistovikoja, nestevaurioita, mekaanisia vaurioita tai muita vastaavia. Huolehdi aina laitteiden datan varmuuskopioista. Macpeople ei ole vastuussa hävinneestä tai vahingoittuneesta datasta. Takuuaikana takuun ulkopuolisen vian tarkistuksesta voidaan veloittaa huoltoyhtiön tarkistusmaksu ja kuljetuskustannukset. Takuun ulkopuolisissa vioissa huoltoyhtiö tai Macpeoplen asiakaspalvelu ottaa yhteyttä asiakkaaseen.

Apple-laitteiden takuun aikaisesta ja takuun jälkeisestä huollosta vastaavat valtuutetut Apple-huoltoliikkeet. Voit olla yhteydessa ja toimittaa itse laitteesi suoraan huoltoliikkeeseen. Tämä on nopein tapa saada asia kuntoon. Lähimmän valtuutetun huoltoliikkeen löydät täältä (https://locate.apple.com/fi/fi/).

Mikäli sinulla on kysyttävää takuuseen liittyvistä asioista ota yhteyttä Macpeople Oy:n asiakaspalveluun.