1Store

Toimitusehdot

 

1. Sovellettavuus

Nämä yleiset myynti- ja toimitusehdot koskevat kaikkia MacPeople Oy:n (Palvelun tarjoaja) ja 1Store.fi –verkkokaupan (Palvelu) tilauksia ja toimituksia. Käyttäessään palvelua, ostaessaan tuotteita palvelusta tai rekisteröityessään palveluun Käyttäjä hyväksyy tästä ilmenevät ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja.

2. Palvelun tarjoajan yhteystiedot:

MacPeople Oy / 1Store
Fredrikinkatu 48 A
00100 Helsinki

Y-tunnus: 0728151-1

3. Käyttöoikeus

Palvelu on tarkoitettu Suomessa asuville yksityisille kuluttajille.
Myös yritykset voivat käyttää Palvelua. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Yritysasikkaiden ja Palvelun tarjoajan välille muodostuvassa kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei toisin määrätty.

4. Tilaaminen

Palvelusta tilattaessa sitova kauppasopimus syntyy, kun Palvelun tarjoaja lähettää käyttäjälle tilausvahvistuksen, jossa tuotteen saatavuus ja toimitusaika vahvistetaan. Palvelun tarjoaja pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.
Käyttäjä vastaa kaikista hänen käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tehdyistä tilauksista. Käyttäjä on vastuussa käyttäjätunnuksensa ja salasanansa salassapidosta.

5. Tuotteiden hinnat

Tuotteen hinta on Palvelun sivulla tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta. Palvelun tarjoaja pidättää oikeuden muuttaa hintoja ilman eri ilmoitusta. Kampanjatuotteiden hinnat on voimassa vain kampanjan ajan, tai niin kauan kuin tavaraa riittää, ellei toisin mainita. Pakettitarjousten hinnat eivät päde jos jokin paketin komponenteista poistetaan. Kirjalliset tarjoukset ovat voimassa annetun sitoumuksen mukaisesti. Rahti, vero ja muut vastaavat kulut lisätään tuotteiden hintaan ellei toisin mainita.

6. Hintavirheet

Palevlun tarjoaja pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta.

7. Toimitukset

Tilaukset käsitellään heti mikäli tuotteet ovat varastotavaraa. Tilaustuotteiden mahdolliset toimitusaika-arviot perustuvat tavarantoimittajien ilmoituksiin ja ovat suuntaa antavia. Kohtuullinen toimitusviive ei oikeuta tilauksen peruuttamiseen.
Palvelun tarjoaja ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista käyttäjälle.
Palvelun tarjoaja toimittaa myymänsä tuotteet kolmannen osapuolen kuljetussopimuksen perusteella. Palvelun tarjoaja varaa oikeuden toimittaa tilatut tuotteet erissä.

8. Maksuehdot

Myymälöissä maksuvälineeksi kelpaavat luottokortti, käteinen, pankkikortti (debit). 1Store -verkkokaupassa maksutapana myös verkkopankkimaksu. Tarkista kulloinkin voimassa olevat maksutavat Palvelun maksutavat osiosta.
Yritys- ja oppilaitosasiakkaat voivat maksaa myös laskulla, jonka edellytyksenä on myönteinen luottopäätös. Palvelun tarjoaja pidättää oikeuden vaatia etukäteismaksun joko kokonaan tai osittain suojatakseen toimituksen. Eräpäivän jälkeen maksetuista laskuista Palvelun tarjoajalla on oikeus periä viivästyskorkoa voimassaolevan korkolain 4§:n1 momentin mukaisesti.

9. Asennukset

Lisälaitteiden ja ohjelmien esiasennukset, käyttö-opastus ja muu vastaava palvelu eivät sisälly tuotteiden hintaan ellei siitä ole erillistä mainintaa tuotekuvauksessa. Palvelun tarjoajalla on erikseen tarjolla em. palvelutuotteita.

10. Takuu

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Tutustu huolellisesti valmistajan takuuehtoihin, jotka olet saanut laitteen mukana.
Takuuviallinen tuote ensisijaisesti huolletaan kuntoon. Mikäli huoltoa ei voida suorittaa, vaihdetaan tuote ominaisuuksiltaan vastaavaan tuotteeseen. Tuotteen takuuvaihto tai korjaaminen ei pidennä tuotteen alkuperäistä takuuaikaa.
Asiakkaan on ilmoitettava havaitusta virheestä kohtuullisessa ajassa, kun asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. Takuukorjaukset suoritetaan Palvelun tarjoajan huollossa tai vaihtoehtoisesti Palvelun tarjoajan osoittamassa huollossa. Asiakas vastaa takuuhuollon kuljetuskustannuksista. Kuluttaja-asiakkailla on kuitenkin oikeus toimittaa tuote takuuhuoltoon veloituksetta, Palvelun tarjoajan osoittamalla tavalla.

11. Reklamaatiot

Asiakas on velvollinen tarkastamaan tuotteet niiden saapuessa. Mikäli tuotteissa havaitaan vikaa tai vahinkoja, pitää asiakkaan viipymättä, mutta viimeistään 8 päivän kuluttua tuotteiden saapumisesta, reklamoida asiasta kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@1store.fi tai täyttämällä verkkosivuilla yhteydenottolomakkeen. Asiakas on velvollinen tarkistamaan tuotteet, vaikka niitä ei käytettäisi välittömästi tai ne olisi paketoitu varastoitavaksi. Jos reklamaatiota ei tehdä, katsotaan toimitus hyväksytyksi. Takuu tai virhevastuu ei kata tuotteen väärästä käytöstä tai ohjeiden laiminlyönnistä aiheutuvia vahinkoja.
Palvelun tarjoaja ei ole vastuussa tulonmenetyksistä, jotka johtuvat myydyistä tuotteista. Vastuu rajoittuu maksimissaan tuotteen hintaan. Mikäli ostettua tuotetta ei enää saada (esim. valmistuksen loppumisen vuoksi), palautetaan maksettu kauppasumma asiakkaalle.

12. Vaihto- ja palautusoikeus

Palvelun kuluttaja-asiakkailla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus.
Palautettavan tuotteen pitää olla käyttämätön, myyntikelpoinen ja alkuperäispakkauksessaan.
Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti:
- Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu.
- Palveluiden palauttamisoikeus ei koske sähköisiä palveluja joiden toimitus on jo aloitettu, tilauksesta toivomuksesi mukaan valmistettua tai muunnettua tuotetta.
Myymälästä ostetuissa tuotteissa on palautusoikeus vain silloin, kun asiasta on erikseen sovittu. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Jos tuotteita ei palauteta alkuperäispakkauksissa ja myyntikuntoisena, Palvelun tarjoaja on oikeutettu veloittamaan kulut, joilla tuote saadaan palautettua myyntikuntoon.

13. Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Kaikki tätä sopimusta koskevat erimielisyydet, joita ei voida neuvotteluteitse sopia, ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.

14. Ehtojen muuttaminen

Palvelun tarjoajalla on oikeus muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja milloin tahansa. Käyttäjä hyväksyy tehdyt muutokset käyttämällä palvelua